מוטי בר-נס יו”ר אגודת אשכול לשירותך תמיד

למקרים דחופים בלבד 7/24  050-9009700

למקרים לא דחופים רק במייל  [email protected]

אנא במידה ומצאתם טעות נא להודיע לי ואתקן בהתאם

 

רשימת עתירות ונושאים שטופלו בהקשר לרכב אשכול  והוראת הדרך ע”י מוטי בר-נס יו”ר אגודת אשכול. 

עת”מ 38471-06-16 נגד משרד התיירות בגין נוהל רכב אשכול עדכון שלישי לא חוקי. בהמשך לפסילת הנוהל ועדכון ע”י ועדת הכספים של הכנסת. קבוע לדיון בתאריך 13/11/2016 .

בג”ץ 8158/15 נגד משטרת ישראל בגין אי מתן אפשרות מעבר במחסומי המשטרה בכבישים בעת אירועי שלג למורי דרך בעלי רכב אשכול 4X4 ולרכב מדברי – קבוע לדיון בתאריך 14/11/2016.

עת”מ 10609-01-15 נגד מר יוסי נזרי יו”ר ועדת רכב אשכול  – בגין אי מתן מענה- רישום תאגיד רכב מדברי, משרד התחבורה הואיל לתת מענה ובהמשך הודיע כי ישנה את צו הפיקוח המפלה לרעה תאגידים מדבריים וגם משרד המשפטים אישר את השינוי בתקווה שהשינוי יבוצע במהרה. עדיין ממתינים לשינוי צו הפיקוח על מצרכים ושירותי (הסעות סיור…)

בג”ץ 5973/13 נגד משרד התחבורה, משרד התיירות ורשות המיסים  בגין ביטול הקריטריונים למתן הטבת מס לרכב סיור אשכול והצפת הענף בכלי רכב לא נדרשים. שונה צו תעריף המכס, הוקם נוהל רכב אשכול ע”י משרד התיירות (טרם הושלם) ומשרד התחבורה הוציא עצמו מהנושא.

עת”מ 34948-12-12 נגד משרד התיירות והתחבורה בגין הרפורמה ברכב אשכול ועוד – לצערנו משרד התחבורה הצליח לעוור את עיני השופט ע”י ביטול הפיקוח על רכב אשכול והטלת האשמה על רשות המיסים בגין פרשנות חדשה לשינוי צו תעריף המכס מספטמבר   פרשנות שלא התבצעה במשך 3 שנים והייתה תרגיל התחמקות נוסף של משרד התיירות והתחבורה מתפקידם.  מבקר המדינה, ובעקבות תלונות של מוטי בר – נס ביקר בחריפות את ביטול הפיקוח בדוח 65. ג. עמוד 1235-1243 פורסם 2015. 

עת”מ 9327-12-11 ו – עע”מ 6780-12 התבטלה וצומצמה התקינה לגבי רכב מדברי ורכב סיור מדברי. ובכך נחסכו כספים ואמצעים רבים לחברים אך גם ממשרד התחבורה שהשקיע משאבים בבירוקרטיה מוגזמת. ושונו נהלים במשרדי הרישוי כדי להקל על תהליך הרישוי.

עת”מ 11412-07-12  בגין אי מסירת מידע ועוד. משרד התחבורה והתיירות שפעלו בסתר וכגנבים בחושך והקימו רפורמה בענף רכב אשכול ללא שיתוף מורי דרך בעלי רכב אשכול – רק תודות לעתירה נחשף המידע שהוסתר.

עת”מ 12895-02-12 התאפשר למורי דרך להתאגד באגודות שיתופיות לקבלת רישיון למשרד להסעת סיור לצורך רישום רכב סיור,וזאת ללא צורך בחניונים ורישיון עסק. כיום קיימות עשרות אגודות שיתופיות המאפשרות לעוסקים בענף הסיור להתאגד ולהיות הבעלים של המשרדים בעצמם ולא להיות תלויים במשרדים מסחריים שעשו רווחים על חשבונם ונרפאה הפגיעה בחופש העיסוק.

טיוטת עתירה לבג”ץ ואח”כ עת”מ 9966-12-12 תוקנה תקנת התעבורה 579 והוענק פטור מקצין בטיחות לתאגידי סיור ומדברי שרשומים בהם עד 19 כלי רכב ומורי דרך בעלי רכב אשכול ורכב מדברי רבים חסכו זמן, אמצעים וכספים רבים שבוזבזו לריק, ונפסקה הפגיעה בזכויות יסוד ונפסקה אפליה שנעשתה לעותר וחבריו בהשוואה למוניות.   

בג”ץ 7006/07 – כבוד הבג”ץ הוציא צו על תנאי לטובת מורי הדרך. משרדי התחבורה והכלכלה תיקנו את צו היבוא החופשי המאפשר למורה דרך יבוא אישי של רכב שאינו מיובא ע”י היבואן והתאפשר יבוא לימוזינות. כיוון שמשרד התחבורה בראשות מנהל אגף הרכב מר אבנר פלור פעלו בניגוד לצו, באמצעות בקשה ע”פ פקודת ביזיון בית המשפט תוקן הצו כך שמורי דרך יוכל לייבא באופן אישי כל רכב.  בהמשך ויחד עם שר התחבורה, וועדת הכלכלה של הכנסת הקים את סעיף 33 להצעת חוק רישוי שירותי רכב  כך שיתאפשר יבוא אישי של כל סוגי הרכב כולל 2M לצרכי כלל העוסקים בארץ וזאת למרות התנגדותו המתמשכת של הסמנכ”ל מר אבנר פלור שפועל לטובת מונופולין יבואני הרכב ולא לטובת אזרחי מדינת ישראל.

בג”צים 3677/02, 9529-04, 2980/06 – נגד אלוף פקמ”ז שסגר את מרבית שטחו של מדבר יהודה לטיולים בתחילה בגלל ולכאורה בעיות ביטחוניות ואח”כ לטובת שטחי אש. תודות לעתירות אלו  הוציא אלוף פיקוד המרכז נוהל המאפשר סיורים – טיולים באזור מדבר יהודה כשצה”ל לא מתאמן – בעיקר בשבתות וחגים, וצומצמה מפת שטחי אש של הבוקע הצפוני – נבי מוסא במדבר יהודה.   לצערי המצב כיום לא מאפשר פעילות יומיומית במדבר יהודה כמו גם בגלל שנגרם נזק בלתי הפיך לענף התיירות והביקוש לטיולים במדבר יהודה ירד באופן דרסטי.

הקמת אגודת אשכול בשנת 2009 ומאז משמש כיו”ר

הקים ומשמש כמזכיר ל – 21 אגודות שיתופיות לצורך רישום רכבי סיור וכנדרש ע”פ צו הפיקוח של שירות ומצרכים (הסעוץ סיור …), תקנות התעבורה ונהלים של משרד התחבורה והתיירות.

נושאים נוספים שטופלו או מטופלים ע”י מוטי בר – נס.

2012 החברה לפיתוח מזרח ירושלים גזמה עצים שהסתירו את קשת רובינסון מהתיירים שלא נכנסו לגן הארכיאולוגי.

בהמשך לתלונה למשרד התחבורה נגד חברת כלמוביל יבואן יונדאי ומרצדס שמשתמש בכוחו המונופוליסטי כדי למכור רק מרצדס מיניואן ויאנו בעל הילוכים אוטומטיים, ולא מיניואן יונדאי בעל הילוכים אוטומטיים. בעקבות התלונה כלמוביל החל לייבא ולמכור יונדאי עם הילוכים אוטומטיים לבעלי רכב אשכול.

2014 משרד התיירות נתן תקציב בסך 25,000 ₪ לתיקון התאורה בבונקר של מוצב צה”ל בתצפית הר בנטל שהינו אתר תיירות פופולארי ברמת הגולן.

משרד התחבורה אישר 11 נוסעים ברכב אוטובוס זעיר לסיור ללא צורך בכסא למדריך.

3/2014 פקיד מע”מ בת”א פתח תיק במע”מ למורת דרך בעלת רכב אשכול והחזיר לה את כל המיסים גם לרכב השני ולאחר שעם הרכב הראשון עשתה תאונה ביום קבלת הרכב.

1/2014   ועדת הכלכלה של הכנסת תיקנה את סעיף  31 א להצעת חוק רישוי שירותי רכב שהגביל עוסק לייבא רכב באופן אישי רק רכב שלא מיובא ע”י יבואן, וזאת למרות התנגדות סמנכ”ל משרד התחבורה מר אבנר פלור ויועמ”ש של אגף המכס ואשרה את הצעתו של מוטי בר-נס כי עוסק יוכל לייבא כל רכב.

2/2014 משרד התחבורה ביטל הוראות רישום לרכב מדברי.

3/2015 ועדת הכלכלה של הכנסת תיקנה את סעיף 31 ב להצעת חוק רישוי שירותי רכב וועדת הכלכלה של הכנסת ואישרה  את בקשתו של מוטי בר – נס להוסיף גם רכב מסוג 2M לסוגי כלי הרכב שניתן לייבא עוסק ולמרות התנגדותו של סמנכ”ל משרד התחבורה מר אבנר פלור.

1/12/2015 ועדת הכספים של הכנסת קבעה שהיועמ”ש שהכין את חוזר מנכ”ל משרד התיירות ראוי שיפוטר מכיוון שנוהל רכב אשכול נעשה באופן לא חוקי. ומשרד התיירות חייב לשבת עם מורי הדרך כדי להכין נוהל רכב אשכול כנדרש.

1/2016 משרד התחבורה שינה את הפרשנות שלו לגבי מכירת רכב אשכול ישן למורה דרך חדש, וכיום מורה דרך חדש יכול לרכוש רכב אשכול ישן.

1/2016 יועמ”ש של אגף המכס ברשות המיסים הסכים לפרשנותו של מוטי בר – נס כי למשרד התיירות אסור לעסוק בעת שהוא מאשר את הטבת המס לעסוק בכל הקשור לנושאים פיסקאליים, וסודות מסחריים, דהיינו, לגבי המחירים המופיעים בחשבוניות המס  לגבי שמות הלקוחות  של בעלי רכב אשכול וכל מה שנחשב כסוד מסחרי, וזאת ע”פ חוק חופש המידע 9. ב. 6.

2/2016 ועדת הכספים של הכנסת הסכימה לבקשתו של מוטי בר-נס כי יש לשנות את חוזר מנכ”ל משרד התיירות 09/2015 פעם נוספת.

5/2016 אגף רישוי במשרד התחבורה העביר את ביצוע רישוי רכב אשכול וביקורת טכנית לאחריותם של יבואני הרכב, וזאת בעקבות שירות גרוע ביותר של העמדות הטכניות ותלונות רבות שכתב.  תלונה נגד כלמוביל יבואן מרצדס ויונדאי העירה אותו לפעול ע”פ הנוהל החדש כולל הלחץ של עת”מ 9327-12-11 ו – עע”מ 6780-12.

6/6/2016 הצגת בקשה לשינוי תקנה 83. ב ו – 83 ב (ג) בעניין מניעת אפליה ביחס למוניות לגבי חגורות בטיחות לוועדה הבינמשרדית לתיאום תיקוני חקיקה בתחום התעבורה וזאת בהמלצה ובתיאום עם יועמ”ש משרד התחבורה.

6/2016 נוהל רכב אשכול של משרד התיירות שונה לגרסתו הרביעית .

2015 בעקבות מתן עדות כמומחה לרכב אשכול ע”י מוטי בר – נס חברת הפניקס שילמה תביעה בגין גניבת רכב אשכול שחברת הביטוח הפניקס טענה כי הרכב הושכר בניגוד לחוק, וזאת מכיוון שהוכיח כי רכב אשכול אינו יכול להיחשב רכב פרטי המיועד להשכרה, כמו גם שע”פ החלטות המפקח על התעבורה בעניין ספציפי זה הרי מותר להעביר רכב אשכול ממורה דרך אחד לשני לצרכי עבודה בהסעות סיור.

2012 בהמשך לטיוטת עתירה ופגישה נמל חיפה מאשר כניסת רכבי אשכול בשבת לתוך הנמל ובשנת 2013 ביטל את הצורך בתשלום חנייה בעת איסוף נוסעים מטרמינל נוסעים.

2011 בעקבות טיוטה של עתירה מנהלית נגד משרד התחבורה בוטל הצורך באלונקה מתקפלת ומיכל מים ברכב אשכול.

2010 נמל אשדוד סירב להכניס רכבי אשכול לנמל שלא באישור סוכן האוניה. בעקבות תלונה לרספ”ן של משרד התחבורה, טיוטה של עתירה מנהלית וישיבה עם קב”ט הנמל הותר כניסה של רכבי אשכול לנמל אשדוד.

2010 יוניון מוטורס יבואנית טויוטה סירבה למכור רכב אשכול בגימור רגיל אלא רק מפואר, בהמשך לתלונה שהוגשה למשרד התחבורה יוניון מוטורס הסכימה למכור כל רכב.

2009 המעריך יצחק לוי הסכים כי יש להבחין בעת הורדת ערך לרכב אשכול בין בבעלות מורה דרך פרטי לבין בבעלות תאגיד.

1999 מחלקת השתלמויות מורי דרך של משרד התיירות שינתה מסלול של השתלמות מורי דרך במצוק ההעתקים ליד מצוקי דרגות בעקבות תלונה של מוטי בר – נס למשטרת ישראל בגין הכוונה של ההשתלמות להיכנס לשטח אש של צה”ל ללא תיאום שטחי אש ובעת שכוחות צה”ל התאמנו במקום.

1998 עיריית ירושלים הוסיפה שלטים בכניסה לירושלים המכווינים את הנוסעים לכיוון ים המלח, שלטים שלא היו קיימים בעבר והקשו על תיירים וישראלים למצוא את הדרך לים המלח בכניסה לירושלים.

פדני תכשיטים